طراحی کارت ویزیت مدرن
نوشته شده توسط : بهار بیگی

کارت ویزیت از اهمیت بالایی برخوردار است. این چند ابزار کسب و کار بسیاری از نیازهای اساسی حرفه ای ها را برآورده می کند: تبلیغات، شناسایی برند، شماره تماس و البته اطلاعات تماس. هنگامی که این بیلبوردهای جیبی به درستی طراحی شوند، می توانند تأثیری ماندگار بر جای بگذارند و مشتریانی مادام العمر از غریبه های عبوری ایجاد کنند. 

کارت ویزیت یک کارت با کاغذی کوچک، چاپ شده و معمولاً به اندازه کارت اعتباری است که اطلاعات کسب و کار شما، مانند نام، اطلاعات تماس و لوگوی برند را در خود جای می دهد. طراحی کارت ویزیت شما بخشی ضروری از برندسازی شما است و باید به عنوان یک تبلیغ بصری طراحی برند شما را انجام دهد.

در این راهنما، همه چیزهایی را که باید در مورد طراحی کارت ویزیت بدانید را بررسی می کنیم تا بتوانید دقیقاً به طراح خود بگویید که چه می خواهید. کارت‌های ویزیت بیش از هر چیز باید شخصی باشند، بنابراین این راهنما توضیح می‌دهد که گزینه‌های شما برای کارتی که بیشتر مناسب شماست، چیست.

بیشتر بدانید: 5 مزیت برندینگ با محصولات تبلیغاتی

اما قبل از اینکه به 8 مرحله طراحی کارت ویزیت بپردازیم، اجازه دهید کمی در مورد آنچه که قبل از شروع نیاز دارید صحبت کنیم.

طراحی رنگ برند
لوگوها و طرح های رنگی دو انتخاب مهم بصری برای برندسازی هستند. این عناصر نه تنها نقش مهمی در ایجاد کارت ویزیت شما ایفا می کنند، بلکه به سایر زمینه ها مانند چیدمان و هویت نیز کمک می کنند.

خودت را بشناس

یک فعالیت مقدماتی دیگر وجود دارد که باعث می‌شود بقیه مراحل طراحی کارت ویزیت روان‌تر انجام شود. شما باید بدانید که می خواهید با چه چیزی ارتباط برقرار کنید. شما به عنوان یک فرد یا کسب و کار چه نوع برندی هستید؟ می‌خواهید کارت ویزیت شما نه فقط با کلمات، بلکه با طراحی چه بگوید؟

این نیز موضوعی است که ارزش بحث خود را دارد، بنابراین اگر می‌خواهید عمیق‌تر شوید، در اینجا فهرست کوتاهی از سوالاتی وجود دارد که باید برای تعیین هویت برند شخصی خود از خود بپرسید. چند دقیقه تامل در مورد برند شخصی شما به برخی از سوالات طراحی کارت ویزیت کمک می کند، به خصوص در مورد نمایش شخصیت شما.

نحوه طراحی کارت ویزیت در 8 مرحله
-
هنگامی که لوگو، طرح رنگ برند و ایده خوبی از آنچه می خواهید کارتتان در مورد شما بگوید را به دست آوردید، آماده شروع هستید. فقط 8 مرحله زیر را دنبال کنید تا مشخص کنید که کدام طراحی کارت ویزیت برای شما مناسب تر است.

1. شکل خود را انتخاب کنید
اگر قبلاً در مورد کارت ویزیت مستطیلی سنتی تصمیم گرفته اید، می توانید به مرحله دوم بروید. با این حال، اگر می‌خواهید در مورد همه گزینه‌های خود، حتی استراتژی‌های خارج از جعبه اطلاعات کسب کنید، به خواندن ادامه دهید.

همانطور که تکنیک های چاپ پیشرفته تر و مقرون به صرفه تر می شوند، متخصصان فضای بیشتری برای کشف اشکال جایگزین دارند. روش چاپ قالب به شما این امکان را می دهد که هر شکلی را که می خواهید برش دهید و همچنان به صورت عمده چاپ کنید.

در انتهای طیف محافظه کارانه، می توانید به سادگی برای یک کارت ویزیت دوستانه تر گوشه ها را گرد کنید.

اما اگر واقعاً می‌خواهید بازیگوش یا متمایز باشید، می‌توانید تقریباً از هر شکلی استفاده کنید: طلسم حیوانات، خطوط کلی محصولاتی که می‌فروشید یا شکلی که کاملاً اصلی است.

شما حتی می توانید تمام تم کارت ویزیت خود را بر اساس برش هوشمندانه بسازید. طراحی کارت ویزیت Cireson از شکل استفاده می‌کند تا واقعاً تصویر کارمند را برجسته کند و به آنها احساس شخصی‌تر و در نتیجه نزدیک‌تر می‌دهد.

اینکه آیا از اشکال خلاقانه استفاده کنید یا نه بستگی به تصویری دارد که می خواهید منتقل کنید. شکل‌های خاص باعث می‌شوند که شما سرگرم‌کننده‌تر به نظر برسید و به شما کمک می‌کند تا تأثیری داشته باشید، اما می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر صنایع رسمی‌تر داشته باشد. همچنین باید تدارکات را در نظر داشته باشید، مانند نحوه قرار گرفتن کارت در کیف پول.

ممکن است بخواهید پس از نهایی کردن طرح خود در مرحله 6، گزینه دایکات را مجدداً بررسی کنید. به عنوان مثال، برخی از شرکت ها مانند STIR در بالا دوست دارند قسمت هایی از لوگوی خود را برش دهند.

2. اندازه خود را انتخاب کنید
تصمیم بعدی شما اندازه کارت است. این بیشتر به استاندارد کشور بستگی دارد، بنابراین مکان خوبی برای شروع است. حتی اگر قصد دارید برجسته شوید، باید بدانید که دیگران برای مخالفت با آن چه می کنند. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده انواع سالنامه و سررسید 1402 به سایت شرکت سالنامه گاموت مراجعه نمایید.

استاندارد آمریکای شمالی: 3.5 × 2 اینچ (88.9 × 50.8 میلی متر)
استاندارد اروپا: 3.346 × 2.165 اینچ (85 × 55 میلی متر)
استاندارد اقیانوسیه: 3.54 × 2.165 اینچ (90 × 55 میلی متر)
صرف نظر از اندازه، شما همیشه می خواهید سه عامل را در هنگام طراحی در نظر بگیرید:

ناحیه خونریزی: بیرونی ترین قسمت کارت احتمالاً برداشته می شود.
خط برش: خط هدف برای برش کارت.
خط ایمنی: هر چیزی خارج از این خط مشمول اشتباهات برشی است. اجازه ندهید عناصر ضروری مانند متن یا لوگو خارج از این خط قرار گیرند.
برای یافتن سایز صحیح کارت ویزیت با در نظر گرفتن خطوط رنگ، تریم و ایمنی، به راهنمای زیر نگاه کنید.

در حالی که این نواحی بسته به اندازه و چاپگر متفاوت هستند، یک شرط مطمئن این است که خط برش را روی 0.125 اینچ (3 میلی متر) از لبه تنظیم کنید. از آنجا، خط ایمنی را روی 0.125 اینچ (3 میلی متر) از خط تریم تنظیم کنید. مجموعاً 0.250 اینچ (6 میلی متر) از لبه ناحیه خونریزی تا داخل ناحیه ایمنی است.

3. لوگو و سایر گرافیک های خود را اضافه کنید
اکنون ما شروع به ترسیم عناصر بصری طراحی کارت ویزیت شما می کنیم، در درجه اول لوگو. لوگوی شما باید در مرکز کارت ویزیت شما قرار گیرد، اگرچه سایر شکوفایی ها و گرافیک های ثانویه نیز گاهی اوقات می توانند مفید باشند.

فراموش نکنید که شما دو طرف در اختیار دارید. یک استراتژی این است که یک طرف کارت ویزیت را به طور انحصاری به لوگو اختصاص دهید، در حالی که طرف دیگر اطلاعات تماس فرد را به نمایش می گذارد. با این حال، داشتن لوگو در هر دو طرف نیز خوب است، بنابراین اغلب یک لوگوی کوچکتر و دور از دسترس را در کناری با اطلاعات تماس می بینید، مانند Omni در بالا.

با این حال، این تنها یکی از استراتژی‌های بسیاری است، بنابراین با خیال راحت با قرار دادن لوگو آزمایش کنید تا زمانی که یکی برای سلیقه خود پیدا کنید.

در حالی که مینیمالیسم یک انتخاب محبوب برای کارت ویزیت است، اگر آن فضای خالی مناسب شما نیست، می توانید آن را با گرافیک های اضافی پر کنید. در صنعتی مانند پوشاک کودکان، Londees می‌خواهد تم زیبای خود را تا جایی که می‌خواهد دنبال کند: آنها با قرار دادن ابله‌های گوسفندی در سرتاسر آن، طلسم گوسفند خود را گسترش می‌دهند، و از پس‌زمینه‌ای محو شده برای جلوگیری از شلوغی استفاده می‌کنند (همچنین به استفاده از آبی ملایم توجه کنید. ، رنگی بازیگوش و بچه پسند). حتی اگر لوگوی شما ساده یا فقط متنی باشد، هر تصویر مرتبطی در خدمت همین اهداف است.

گرافیک های اضافی برای نشان دادن هویت برند شما به خوبی کار می کنند. بدون بیان صریح آن، می‌توانید شخصیت خود یا برندتان را از طریق تصاویر، از جمله رنگ‌ها، به اشتراک بگذارید. برای مثال، اگر می‌خواهید معمولی یا قابل دسترس به نظر برسید، یک کارتون زیبا و چند رنگ روشن می‌تواند این کار را انجام دهد.

یکی دیگر از روند محبوبیت فزاینده، القای علاقه و کنجکاوی با گذاشتن کمی رمز و راز است. به طور معمول، برندها یک تصویر بدون کلمه با URL در یک طرف، و سپس تمام توضیحات لازم (از جمله نام برند و نام کارمند) را در طرف دیگر قرار می دهند.

4. متن لازم را اضافه کنید
اینکه کارت ویزیت شما واقعا چه می گوید به شما بستگی دارد. فریلنسر های کار از خانه ممکن است نیازی به آدرس پستی نداشته باشند، در حالی که مشاغلی که به صورت حضوری مشاوره می‌دهند به آن نیاز دارند. یا شاید این یک انتخاب استراتژیک باشد، مانند جلب توجه به دنبال کننده های چشمگیر شما در رسانه های اجتماعی. نکته این است که افراد مختلف از متن های متفاوت روی کارت ویزیت خود سود می برند.

بنابراین گام بعدی این است که تصمیم بگیرید چه چیزی را روی کارت ویزیت خود قرار دهید. در زیر فهرستی از برخی از انتخاب‌های متداول آمده است، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام را بگنجانید و حذف کنید.

نام - یک داده شده. هر کارتی نیاز به یک نام دارد.
نام شرکت - نام دیگر داده شده، به جز برندهای شخصی، که در این صورت نام شخصی شما نام شرکت شما است.
عنوان شغلی – برای کارت های سنتی، عنوان شغلی خود را درج کنید. این همچنین به دارنده آن کمک می کند تا به شما یادآوری کند که چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و حتی چگونه ملاقات کرده اید.
شماره تلفن - حتی اگر تلفن روش برقراری ارتباط ترجیحی شما نباشد، برای برخی افراد مناسب است.
ایمیل - یک کارت ویزیت اصلی؛ ایمیل هنجار جدیدی برای ارتباطات تجاری غیر فوری است، تا حدی به این دلیل که امکان ارسال اسناد به عنوان پیوست را فراهم می کند.
URL وب سایت - شامل آدرس سایت شما یک دعوت غیر تهاجمی برای بازدید است.
رسانه‌های اجتماعی – اگر رسانه‌های اجتماعی مربوط به رشته شما هستند، یا فقط می‌خواهید کمی از شخصیت خود را نشان دهید، پیوندهای رسانه‌های اجتماعی را درج کنید.
آدرس - برای جذب مشتریان به محل دفتر یا فروشگاه شما ضروری است.
کد QR – اگرچه به اندازه سال‌های گذشته محبوب نیست، یک کد QR هنوز یک میانبر مناسب برای انتقال هر داده‌ای است که می‌خواهید. در مورد تمام مزایای استفاده از کد QR اینجا بخوانید.
شعار - کاملا اختیاری، یک شعار به هویت برند کمک می کند و کمی شخصیت می افزاید.
به یاد داشته باشید که کارت ویزیت فقط برای دادن اطلاعات نیست بلکه حفظ آن است. ممکن است افراد از قبل شماره، آدرس یا URL شما را بدانند، اما در صورت فراموش کردن کارت، کارت خود را در دسترس داشته باشید.

 





:: برچسب‌ها: کارت ویزیت , طراحی کارت ویزیت , کارت تجاری , کارت شرکت , طراحی کارت شرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: